1. Этот сайт использует файлы cookie. Продолжая пользоваться данным сайтом, Вы соглашаетесь на использование нами Ваших файлов cookie. Узнать больше.
  2. Вы находитесь в сообществе Rubukkit. Мы - администраторы серверов Minecraft, разрабатываем собственные плагины и переводим на различные языки плагины наших коллег из других стран.
    Скрыть объявление
Скрыть объявление
В преддверии глобального обновления, мы проводим исследования, которые помогут нам сделать опыт пользования форумом ещё удобнее. Помогите нам, примите участие!

PSA: Custom Data Serialization Changes

Тема в разделе "Официальные новости Sponge", создана пользователем RuBukBot, 18 апр 2017.

  1. Автор темы
    RuBukBot

    RuBukBot Робот RuBukkit Модератор

    Баллы:
    103
    PSA: Custom Data Serialization Changes
    @gabizou wrote:


    Hello Sponge community!

    It's not often that we have to do this, however, the most recent changes for both the API and Implementation affect every single developer and server owner using plugins that create and utilize custom data.

    What does this mean for you?

    If you're a developer:


    Update your plugin for the latest API 6 snapshots to take advantage of the new DataRegistration uses, and register any previously used class names for custom data with the DataManager. If you've done so, there won't be any issue attempting to upgrade any existing custom data from any source.

    If you're a server owner:

    BACKUP YOUR WORLDS AND PLAYER DATA FILES



    NO, SERIOUSLY, THERE IS NO TURNING BACK ONCE YOU'VE UPGRADED AND PLUGINS HAVE MADE THE CHANGE.
    I can't stress this enough, it is NOT a backwards compatible change, and will render any custom data already re-serialized to being rendered useless.

    If you have any more questions, please do comment as I will answer them when time permits.

    Posts: 1

    Participants: 1

    Read full topic
     

Поделиться этой страницей